Ranking banków dla dużego sklepu
Łączne przychody gotówkowe firmy są na tyle duże, że właściciel nie biega po mieście z plikami banknotów w neseserze. Ponieważ utarg dzienny wynosi ok. 6 tys. zł, właściciel wpłaca pieniądze co drugi dzień w kwocie ok. 8 tys. zł (pozostałe środki wydaje na szybkie zakupy gotówkowe w hurtowniach). Faktury opłaca sześciu dostawcom - płaci im regularnie co tydzień. Ponadto wypłaca trzem pracownikom pensję poprzez przelewy bankowe. Czwarty pracownik nie ma konta, wypłaca mu zatem pobory gotówką.
Na miesięczny koszt operacji składa się zatem:
opłata za prowadzenie konta,
prowizje od czternastu wpłat na faktury - po 8 tys. zł każda,
prowizja od wpłaty środków na opłacenie ZUS - 4 tys. zł,
prowizja od wpłaty środków na opłacenie podatków - 3 tys. zł,
prowizje od trzech przelewów do ZUS,
prowizje od pięciu przelewów do Urzędu Skarbowego,
prowizje od 30 przelewów zewnętrznych.
MIESIĘCZNY I ROCZNY KOSZT OBSŁUGI BANKOWEJ (WIOSNA 2009).