Ranking banków dla małego sklepu
Firma prowadzi działalność w postaci małego, wyspecjalizowanego sklepu. Przychody generuje wyłącznie gotówkowe, za zakupy w hurtowniach również płaci gotówką. Dwa razy w miesiącu zdarza sie jednak sytuacja, gdy opłaca faktury terminowe w kwotach ok. 3 tys. zł każda. W związku z tym dwa razy w miesiącu wpłaca część utargu do banku, kwota jest zwiększana o sumy należne ZUS-owi i Urzędowi Skarbowemu. Zatrudnia jednego pracownika, który odbiera wypłatę w gotówce.
Na miesięczny koszt operacji składa się zatem:
- opłata za prowadzenie konta,
- prowizja od wpłaty 4500 zł (faktura + składki ZUS),
- prowizja od wpłaty 3800 zł (faktura + podatki),
- prowizje od trzech przelewów do ZUS,
- prowizje od dwóch przelewów do Urzędu Skarbowego,
- prowizje od 3 przelewów zewnętrznych.