Paradoks? Nie, praktyka. Istnieje bowiem poważna różnica pomiędzy poszukiwaniami impulsowymi i ogólnymi (bo człowiek się
nudzi i grzebie sobie po Sieci) a poszukiwaniami mocno ograniczonymi celem. Cel tego młodzieńca to znalezienie informacji o
remontach mieszkań. Ponieważ webmasterzy z całego świata prześcigają się w wymyslaniu sposobów na oszukiwanie robotów
wyszukiwarek, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że pierwsza strona wyników będzie... śmietniskiem. Nasz młodzieniec zajrzy
na drugą stronę wyników, bo o czym jak o czym ale o remontach mieszkań na podstronie serwisu "BiuściasteBlondynki.sexy.com"
nic nie znajdzie. Musisz zadbać, aby Twoje firma znalazła się w wynikach na drugiej lub góra trzeciej podstronie.
Jak to zrobić?
Pierwszy krok już wykonałeś: masz domenę Remonty-Sieradz.pl. Wyszukiwarki spore znaczenie przypisują domenom, szczególnie tak
zwanego pierwszego rzędu (.pl, .com). Drugi krok to tytuł strony: "Remonty Sieradz - remonty w Sieradzu". Także pierwszym
zdaniem na twojej stronie internetowej musi być jakieś rozpoczynające się na "Remonty - Sieradz" (może być to coś w rodzaju
tytułu). Na stronie głównej użyj jeszcze kilkakrotnie słów "Remonty" i "Sieradz", ale nie przesadzaj, żeby nie trafić na
sitko robotów wyszukiwarek.
I wbrew pozorom to najczęściej wystarczy. Na pierwszych stronach wyników wciąż zachodzą mocne zmiany, gdy kolejny webmaster
wymyśli coś nowego, aby robota oszukać. Strony drugie i trzecie ulegają nieco mniejszym zmianom. A przy tym serwisy
z tych stron rzadziej są okładane przez roboty banicją.
No tak, ale dlaczego ograniczać się do klientów z Sieradza? Odpowiedź jest łatwa: nie będziesz jeździł do Lublina, żeby
pomalować komuś jeden pokój, prawda? Szukaj klientów w swoim regionie, to jest Twój główny target.
ETAP 5: Więcej klientów!
Jeżeli masz już ochotę na więcej klientów (czy na początek czytelników swojej strony), przyszedł czas na wydatki. Jak już
pisaliśmy wcześniej, na reklamę w Internecie można wydać każde pieniądze, jakie tylko człowiek sobie wymyśli. Spróbujmy
zrobić to z głową.
Reklama bannerowa jest dla Ciebie bez sensu. Grafiki czy animacje nadają się przede wszystkim do promocji marki, nie zaś
drobnej usługi. Nikt nie zapamięta Twojego logo z kielnią, ale na Actimela zwróci uwagę na pewno. Marka jest ważna przede
wszystkim w dobrach szybkozbywalnych, a do takich remonty mieszkań nie należą. Wydawanie dużych pieniędzy na takie reklamy
nie ma sensu.
Za to wyszukiwarki, najmodniejszy i najpopularniejszy w ostatnich latach temat reklamy internetowej, to jak najbardziej coś dla
Ciebie.
Zasadniczo można wymienić dwie formy reklamy w wyszukiwarkach. Pierwsza to drogie linki sponsorowane. Kupuje się je w
pakietach po 1, 5 lub 10 tys. sztuk. Jeżeli czytelnik wpisze "remonty sieradz" w wyszukiwarce, pojawi mu się link
sponsorowany. Cena jest niezależna od skuteczności linku, może się zatem okazać, że za stu cztytelników (jeszcze nie klientów!) zapłaciłeś 500 zł. Linki
sponsorowane są za drogie dla początkujących firm.
Druga forma to odrobinę mniej skuteczne boksy sponsorowane. Pojawiają się także po wpisaniu słów kluczowych, jaka jest zatem
różnica? Otóż boksy sponsorowane znajdują się po prawej stronie strony z wynikami. Mniej osób na nie patrzy. Ich skuteczność
liczona ilością kliknięć będzie znacznie mniejsza.
Ale za to masz gwarancję, że zapłacisz po 10 groszy za każde kliknięcie. Zdobycie stu czytelników Twojej strony będzie Cię
kosztowało 10 zł a nie pięćset. To chyba ważny argument, prawda?
Niestety, musisz przeboleć stratę tych pozostałych tysięcy potencjalnych klientów. Naszym zdaniem jednak na początku powinieneś skupić
się na wróblu w garści a nie feniksie na dachu.
Linki sponsorowane występują we wszystkich wyszukiwarkach internetowych, boksy zaś tylko w niektórych, co nie ma zresztą specjalnego znaczenia. I tak ponad 90% ruchu generują boksy reklamowe Google: