Kliknij tutaj!
Kliknij tutaj!


Kliknij tutaj!
Kliknij tutaj!

 

NAWIGATOR: Strona główna -> Prowadzenie firmy -> Reklama internetowa

Reklama internetowa - fakty i mity (2)
(powrót do poprzedniej strony)

ETAP 1: poradniki do śmieci
Na pewno spotkałeś się z kolorowymi książeczkami typu "Jak zarobiłem pierwszy milion". Odpowiedź jest łatwa: napisałem książkę "Jak zarobiłem pierwszy milion" i sprzedałem ją w stu tysiącach egzemplarzy. Niewiele osób jest w stanie powtórzyć taki sukces.
Po drugie: na pewno naczytałeś się artykułów o tym, jak ważna jest promocja marki firmy. To prawda. Jak będziesz miał jakiś wolny milion dolarów, możesz do tych artykułów wrócić.

 

Poradniki biznesowe tego typu - bez względu na formę - okazują się zupełnie nieprzydatne w chwili, gdy właśnie założyłeś swoją pierwszą firmę, masz tylko własne ręce i głowę a konto nie przekracza liczby czterocyfrowej. Musisz pomyśleć, kto będzie odbiorcą Twoich usług.

ETAP 2: Nazwa pozwala na promocję.
Jeżeli zajmujesz się remontami mieszkań, Twoja jednoosobowa działalność gospodarcza powinna nazywać się "Remonty Mieszkań Jan Kowalski". Dlaczego? Bo w darmowych wpisach w książkach ofertowych (zwanych dawniej książkami telefonicznymi) jest to jedyny sposób wskazania, czym się Twoja firma zajmuje. Bezpłatne są bowiem tylko wpisy w drugiej części takich wydawnictw: wszystkie firmy są tam wymieniane w porządku alfabetycznym.
Nazwa przydaje się także wtedy, gdy decydujesz się wydać pieniądze. Aby dołączyć swój minimalny wpis (nazwa, adres, telefon) w części reklamowej (czyli tej, gdzie istnieje podział na branże), musisz za to zapłacić od 200 do 400 zł rocznie. Taka reklama nie będzie skuteczna, jeżeli pojawisz się w odpowiednim dziale jako "PU Stokrotka Jan Kowalski". Nazwa wskazująca profil działania firmy jest mocnym wsparciem twoich pieniędzy. A zatem nazywamy się "Remonty Mieszkań Jan Kowalski".

ETAP 3: gazety lokalne
Ogłoszenia drobne w gazetach lokalnych to najtańszy i najskuteczniejszy sposób na dotarcie do klientów przy niewielkich kosztach. Reklamuj się tylko w gazetach najpopularniejszych (odżałuj te dodatkowe 20 groszy za słowo) i tylko w dniach o największym nakładzie (najczęściej wydania weekendowe, choć istnieją wyjątki). Nie reklamuj się w okresach pustych, kiedy to na Twoje usługi nie ma popytu.
Wybieramy zatem wydanie weekendowe najpopularniejszej gazety lokalnej. Ogloszenia dajemy tylko od marca do czerwca (w tym czasie ludzie planują remonty mieszkań - w wakacje jadą na urlopy a jesienią już są po remontach). Dlaczego w weekendowe? Bo o takich rzeczach jak remont rozmawia się w wolnym i swobodnym czasie - na przykład przy niedzielnym obiedzie. W trakcie takich rozmów ktoś sięga po gazetę i zerka we właściwy dział ogłoszeń drobnych. Musi znaleźć także Twoje ogłoszenie.

ETAP 4: Strona internetowa
Stworzenie strony internetowej jest uzupełnieniem reklamy w gazetach. W czasie niedzielnego obiadu ktoś wpada na pomysł: Jarek, idź do komputera i poszukaj czegoś o remontach mieszkań. Młodzieniec siada do komputera, włącza go i szuka haseł typu "remonty mieszkań Sieradz". Powinien trafić na Twoją stronę internetową, bo zajmujesz się właśnie w Sieradzu właśnie remontami mieszkań.

Przerwa. Teraz, na marginesie, problem opracowania strony internetowej.

DALSZY CIĄG ARTYKUŁU

 

NAWIGATOR: Strona główna -> Prowadzenie firmy -> Reklama internetowa