Reklama internetowa jest darmowa
Nic bardziej błędnego. Z Internetem jest tak jak z bezpłatnymi ogłoszeniami oferowanymi przez niektóre gazety. Owszem,
płacisz 0 zł, lecz reklama czy ogłoszenie znika w ogromnej masie innych. Wydajesz zero, ale i dostajesz w zamian zero.
Wyjątki potwierdzają tylko regułę. Skuteczna reklama internetowa po pierwsze nie może być za darmo a po drugie, jest
problemem znacznie poważniejszym, niż się to wydaje na pierwszy rzut oka.
Internet dociera do całego mnóstwa ludzi. Licealistów. Gimnazjalistów. Dzieci z podstawówki. Jeżeli nie sprzedajesz cukierków
i kolorowych opakowań do telefonów komórkowych, dotarcie do takich odbiorców jest zupełnie niepotrzebne i zbędne.
Najważniejszym problemem jest dotarcie do Twoich potencjalnych odbiorców. To na tym zarabiają najwięcej ludzie, którzy znają
Sieć od podszewki: wiedzą, jak dotrzeć do Internauty, który może kupić Twój produkt lub usługę.
Reklama internetowa jest najlepsza
Nieprawda. Mimo powolnych zmian, nie dotrzesz za pośrednictwem Internetu do dużych grup społeczeństwa. Nie dotrzesz do
emerytów i rencistów, zatem reklamowanie ziół na powstrzymanie efektów podeszłego wieku nie będzie miało dużego oddźwięku.
Nie dotrzesz też niestety tak łatwo do ludzi ze złotego targetu - zarabiających dużo i w wieku wysoce konsumpcyjnym (czyli
powiedzmy 30-50 lat). Dlaczego? Bo są bardzo zajęci. Korzystają z Internetu dla rozrywki (tą drogą nie jesteś w stanie do
nich dotrzeć), poszukują informacji związanych z ich sprawami zawodowymi (reklama na vortalach i portalach stargetowanych
jest bardzo droga). Natomiast bez problemu możesz ściągnąć na swoją stronę internetową tzw. tłum. Dziesiątki tysięcy
czytelników.
Gimnazjalistów i licealistów.
Reklama internetowa jest najskuteczniejsza
Prawda. Ale tylko w sytuacji, gdy wiesz, jak z niej korzystać. Rzeczywiście istnieją sposoby, aby ograniczyć dotarcie
(najczęściej płatne) do osób, które najbardziej Cię interesują. Nie będzie to jednak ani darmowe ani łatwe.
Faktem jest jednak, że skuteczność informacyjna Internetu jest ogromna. Możesz dotrzeć do ludzi poszukujących Twoich towarów
lub usług w całym kraju. Co nie oznacza, że kupią je właśnie u Ciebie.
No dobrze, mamy wrażenie, że te trzy kubełki zimnej wody na początek wystarczą. Przejdźmy zatem do rzeczy ważniejszej: kiedy i jak korzystać z komercyjnej oferty Internetu z głową i w miarę tanio.
Na początek zajmiemy się małą firmą zajmującą się remontami mieszkań. Nie oznacza to jednak, że artykuł będzie przydatny tylko dla nich, rzecz jasna.